donderdag 23 mei 2013

Overgave aan het moment.

Gisteravond was ik weer in Orion voor de 5 Ritmes - dansavond. Als altaar / installatie had ik dit schilderij meegenomen:
 
 
Naar goed gebruik streef ik naar een toevoeging aan de basis. In dit geval kwam ik bij I. een stapel Happinezbladen tegen, die m.i. wel in het geheel zouden passen. Met name het centrale deel van de voorpagina's.
 
 
Na afloop bevonden we ons in een kring in stilte rond het altaar. Ik noemde bij de toelichting het moment van de  volle overgave van de danser in het midden van het schilderij.
Dit riep veel herkenning op.
Dit moment, deze ervaring, is niet te "regelen". Dit moment ontstaat, komt naar je toe.
Het is het moment waarin intens geleefd wordt. Daar gaan ook de kwaliteiten stromen waarover Happinez wil berichten. 
 
 En dat is mooi !
 
Het schilderij is meer gedetailleerd te zien op www.artohotze.blogspot.com
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten